آموزش شیرینی پزی

کلوچه خرمایی رژیمی بدون شکر

“کلوچه خرمایی رژیمی بدون شکر”
مواد لازم:
آرد سبوس دار: ۱ پیمانه
شیره انگور یا خرما: نصف پیمانه
خرمای ریز شده: نصف پیمانه
روغن کنجد: ۳ قاشق غذاخوری
دارچین: کمی
تخم مرغ: ۱ عدد
بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق مرباخوری
طرز تهیه:
در ابتدا تخم مرغ، دارچین، شیره انگور یا خرما و روغن کنجد را با هم به خوبی مخلوط میکنیم.
آرد سبوس دار و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کرده و ورز می دهیم، تا زمانی که مواد به دستمان نچسبد. به دلیل متفاوت بودن کیفیت آرد، ممکن است به آرد بیشتری احتیاج داشته باشیم.
خمیر را داخل ظرفی گذاشته و رویش را با دستمال نم دار می پوشانیم، و به مدت ۲۰ دقیقه در محیطی نسبتاً گرم استراحت می دهیم.
سپس، از خمیر به اندازه یک گردو برداشته، وسط خمیر را با مقداری خرما پر میکنیم.
فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد می گذاریم. سینی فر را با کاغد روغنی پوشانده، کلوچه ها را با فاصله اندکی از هم می چینیم و به مدت بیست دقیقه داخل فر گذاشته تا کلوچه ها پخته شوند.
نکته: طرز تهیه آرد سبوس دار، ترکیبی از آرد سفید و سبوس گندم است. هر چه مقدار سبوس گندم بیشتر باشد از لطافت کلوچه کمتر می شود.
نوش جان


برای مشاهده سایر آموزش آشپزی به صفحه اصلی مراجعه نمایید

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن